Algemene informatie

Aankomst:
Bij aankomst staat uw huurauto voor u klaar op het vliegveld. U heeft de routebeschrijving naar uw accommodatie al van ons ontvangen. In het algemeen is uw accommodatie na 14.00 uur beschikbaar op de dag van aankomst. Met name in het hoogseizoen kan het voorkomen dat een accommodatie pas later in de middag beschikbaar is. Bij aankomst op zaterdagmiddag en zondag dient u er rekening mee te houden dat winkels en banken gesloten kunnen zijn.

Afbeeldingen:
De gebruikte afbeeldingen op de website geven een idee van de accommodatie. Het kan voorkomen dat uw accommodatie enigszins afwijkt van de afbeeldingen op de site.

Afkortingen:
De onderstaande afkortingen kunt u aantreffen op deze site:
* LG= logies
* LO= logies en ontbijt
* HP= halfpension
* VP= volpension
* App= appartement
* 2pk= 2-persoonskamer
* Studio= 1-kamer appartement (woonkamer en slaapkamer in één)
* 2-kmr app= 2-kamer appartement (aparte woon- en slaapkamer)
* 3-kmr app= 3-kamers appartement (woonkamer en twee slaapkamers)
* 4-kmr app= 4-kamer appartement (woonkamer en drie slaapkamers)
* Zz= zeezicht

Airconditioning:
Indien airconditioning aanwezig is, is dit vermeld in de accommodatie beschrijving. Vaak zal uit milieu- en energie overwegingen gedurende bepaalde uren van de dag de airconditioning centraal in- of uitgeschakeld worden. De beslissing hierover berust bij de directie van uw accommodatie, wij kunnen daarop geen invloed uitoefenen. Indien u gebruik wenst te maken van de airconditioning dient u hiervoor altijd ter plaatse het bedrag te voldoen.

Algemene Reisvoorwaarden:
Op al onze reisovereenkomsten zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden en de aanvullende touroperator voorwaarden van toepassing. Leest u deze goed door. Hierin staan uw en onze rechten en plichten beschreven.

Bedden:
Indien er een extra bed wordt bijgeplaatst kan het gebeuren dat dit bed niet altijd hetzelfde formaat of dezelfde kwaliteit heeft als de 'vaste bedden'. Een bedbank is een meubel dat gebruikt wordt als bank maar indien deze uitgeklapt wordt ook kan functioneren als bed. Het kan gebeuren dat de kwaliteit niet dezelfde is als de 'vaste bedden'. Een kinderbedje kan indien aanwezig op verzoek worden bijgeplaatst, eventuele kosten dienen ter plaatse te worden voldaan.

Betalingen:
Bij het tot stand komen van de reisovereenkomst dient u een aanbetaling van van de totale reissom met een te voldoen. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor vertrekdatum van de reis worden voldaan.

Elektra:
Op Cyprus heeft men een ander stroomnet als in Nederland. Met behulp van een adapter, die overal op het eiland te koop is voor ongeveer € 2,50, kunt u uw elektrische apparatuur zonder problemen gebruiken.
Op onze andere bestemmingen heeft men hetzelfde stroomnet als in Nederland.

Fly&drives:
Bij fly&drives bestaat altijd de mogelijkheid dat kort voor vertrek of zelfs tijdens de reis de noodzaak bestaat een of meerdere hotelwijzigingen door te voeren. De genoemde hotels zijn dan ook onder voorbehoud.

Geldzaken:
De munteenheid op onze bestemmingen is de euro.

Handbagage:
Houdt uw handbagage zo klein mogelijk en bewaar uw medicijnen, grensdocumenten, verzekeringspapieren en reisdocumenten altijd in uw handbagage en nooit in uw koffer.

Huurauto:
Een huurauto inclusief verzekeringen en exclusief brandstof is gedurende uw gehele verblijf bij de prijs inbegrepen. Indien u wenst kunt een hogere categorie of een extra auto huren. Zie hiervoor de prijstabel.

Kitchenette:
Uw kitchenette is nooit ingericht zoals u dat thuis gewend bent. Er zijn twee of drie kookplaatjes, waarop u niet uitgebreid kunt koken. Tevens kunnen er typische Nederlandse zaken als een koffiezetapparaat, een koffiefilter of een theepot ontbreken. Wij adviseren u tevens een theedoek mee te nemen.

Klachten:
Indien u op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert, dan wordt van u verwacht dat u daarvan meteen melding maakt bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst. Dat kan zijn bij de hotelier of bij de reisleiding of onze andere plaatselijke vertegenwoordiger. Dat kan vaak ongemak en klachten voorkomen (zie algemene voorwaarden).

Leidingwater:
Het leidingwater op onze bestemmingen kunt u drinken, wel kan de kwaliteit verschillen met het leidingwater in Nederland. Wij adviseren u om flessen drinkwater te kopen.

Maximale bezetting:
Indien er bij een accommodatie een maximale bezetting is vermeld, is het vaak toch mogelijk om nog een extra bed bij te plaatsen. Vraag onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Medicijnen:
Indien u medicijnen gebruikt, raden wij u aan een kopie van het recept in het Latijn mee te nemen. Bij eventueel verlies van uw medicijnen kunt u deze ter plaatse dan vaak bij een apotheek verkrijgen.

Medereizigers:
Degene die de reis boekt is aansprakelijk voor alle andere personen die hij/zij aanmeldt. Zie hiervoor onze ANVR Consumentenvoorwaarden en de aanvullende touroperator voorwaarden.

Persoonlijke gegevens:
Onze ANVR Consumentenvoorwaarden en de aanvullende touroperator voorwaarden vereisen de verstrekking van persoonlijke gegevens, die voor de uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Deze bepalingen betreft niet alleen een eventuele geestelijke of lichamelijke handicap, doch ook andere hoedanigheden die voor de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf of voor de medereizigers van belang kunnen zijn.

Preferenties en essenties:
Een eventueel bij boeking opgegeven preferentie kunnen wij nooit garanderen. Wij zullen echter onze uiterste best doen uw wens ten uitvoering te brengen. Is een wens echter zo essentieel dat hiervan het afsluiten van de reisovereenkomst afhangt, dan is er sprake van essentie.

Reisbescheiden:
Deze ontvangt u circa 10 dagen voor uw vertrek per e-mail. Mocht u binnen acht dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden hebben ontvangen, neem dan direct contact met ons op.

Reisduur:
De reisduur staat vermeld in hele dagen, waarbij de dag van vertrek en de dag van terugkomst geheel zijn meegeteld. Dit gebeurt tevens met het oog op de reisverzekering.

Reizen buiten het hoogseizoen:
In het voor- en naseizoen is het minder druk dan in het hoogseizoen. Het kan daarom gebeuren dat gedurende een bepaalde periode niet alle faciliteiten, zoals bijvoorbeeld winkels, restaurants, watersportactiviteiten op het strand, activiteiten voor kinderen en dergelijke, geopend of beschikbaar zijn. Ook kan het in de omschrijving vermelde zwembad om technische of klimatologische redenen (nog) niet gevuld zijn. Wij kunnen hierop helaas geen enkele invloed uitoefenen.

Tijdsverschil:
Onze bestemmingen liggen vaak in een andere tijdzone, hierdoor is het op Cyprus en Rhodos één uur later dan in Nederland en op Tenerife, Lanzarote en La Gomera is het één uur vroeger dan in Nederland. Op Sicilië en Mallorca is het dezelfde tijd als in Nederland.

Verkeersregels:
Houdt er rekening mee dat verkeersregels enigszins kunnen afwijken van de Nederlandse verkeersregels. Zeer belangrijk om te weten is dat men op Cyprus links rijdt.

Vertragingen/ wijzigingen:
Door de sterk toegenomen drukte in het luchtverkeer en de aangescherpte internationale veiligheidsmaatregelen, kan het voorkomen dat vertragingen of wijzigingen in uw vluchtschema optreden. Weg van de Massa is niet aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van een vluchtwijziging of vertraging. Hetzelfde geldt voor stakingsacties. Alle hieruit voortvloeiende kosten kunt u eventueel bij thuiskomst bij uw verzekeringsmaatschappij claimen. U dient dan wel in bezit te zijn van voldoende bewijsmateriaal.

Vertrek:
De definitieve vertrektijden van uw vlucht staan in uw vliegticket vermeld. Vluchttijden, die u voor ontvangst van het vliegbiljet worden doorgegeven, zijn dan ook altijd onder voorbehoud. Bij chartervluchten kunnen de in uw vliegticket vermelde vertrektijden overigens op zeer korte termijn voor aanvang van de vlucht nog eens gewijzigd worden. Dit geldt zowel voor de heenvlucht als voor de terugvlucht. U bent verplicht u uiterlijk twee uur voor vertrek bij de betreffende incheckbalie te melden. Te laat melden kan tot gevolg hebben dat inchecken niet meer mogelijk is. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Het missen van een vlucht geeft geen recht op enige restitutie.
Over het algemeen dient u op de dag van vertrek de accommodatie tussen 10.00 en 12.00 uur te verlaten. In overleg is het soms mogelijk langer gebruik te maken van uw accommodatie.

Voorbehoud:
In geval van wijzigingen van BTW-tarieven in binnen en/of buitenland, koers- en/of wisselverhoudingen, brandstofverhogingen, etc. behouden wij ons het recht voor reeds gepubliceerde prijzen dienovereenkomstig aan te passen. Eventuele verhogingen zullen daarbij aan u worden doorberekend. Dit geldt ook voor al geboekte en betaalde reizen.

Tot slot:
Uw vakantieland is anders dan Nederland. Verwacht daarom dus niet steeds hetzelfde kwaliteitsniveau aan te treffen dat u in Nederland gewend bent. Immers, elk land heeft weer zijn eigen normen en waarden. Dat is juist een van de aantrekkelijkste kanten van een vakantie. Wij raden u aan uw vakantieland en alles wat u daar aantreft dan ook te beoordelen naar de normen en waarden van het land en haar inwoners. Zo leert u uw vakantiebestemming het beste kennen en kunt u met volle teugen genieten van uw vakantie.

Op dinsdag 30 oktober zijn er werkzaamheden aan onze website.
Mocht u problemen ondervinden dan kunt u ons altijd bellen op 0541-531036, wij helpen u graag telefonisch verder.
Akkoord & sluiten